راهنمای خرید کت و کاپشن موتور سواری

آشنایی با انواع کت و کاپشن موتور سواری

کاپشن یا کت یکی از مهمترین اجزای لباس موتور سواری است.شما باید بر اساس سبک سواری و موتورسیکلت خود پوشاک مناسب خودتان را انتخاب کنید.برای مثال کاپشن چرم برای سواری های سبک  کروز و شهری یک انتخاب بسیار مناسب است اما در سواری آفرود و تورینگ هیچ کارایی ندارد.به طور کلی کاپشن های موتور سواری از دو جنس چرم و پارچه تولید میشوند.چهار سبک عمده موتور سواری عبارتند از:کروز، خیابانی، ریس، آفرود و تورینگ.لباس های مخصوص هر سبک متفاوت هستند و برای راحتی و کارایی حداکثری طراحی شده اند.در ادامه این نوشته انواع مدل ها و سبک های کت و کاپشن موتور سواری را باهم بررسی میکنیم.

خیابانی

خرید و قیمت کاپشن موتور سواری

موتور سیکلت های خیابانی یا استریت اکثرا در فضاهای شهری و جاده های آسفالت رفت و آمد میکنند.اگر در این سبک سواری میکنید به یک کاپشن راحت با کارایی بالا نیاز دارید. اکثرا از جنس پارچه هستند ولی در انواع چرم نیز تولید میشوند. آستر های قابل جدا شدن دارند و به خوبی گردش هوا را ایجاد میکنند. بعضی مدل ها از ترکیب پارچه و چرم ساخته میشوند.بیشتر آنها دارای محافظ و ضربه گیر هستند.همه این خصوصیات باعث میشود این کاپشن ها همه کاره و مناسب همه فصل ها باشند.

 

ریس

لباس و کاپشن موتور سنگین به همراه قیمت

کاپشن و کت ریس از جنس چرم با ضخامت بالا تولید میشود. چرم گاو بهترین گزینه است چرا که در مقابل ضربه و ساییده شدن بیشترین مقاومت را دارد. اکثر آنها در ناحیه های حساس بالاتنه مانند شانه،آرنج،قفسه سینه و ستون فقرات دارای ضربه گیر هستند که به خوبی از بدن شما محافظت خواهند کرد. دارای بندهای مخصوصی هستند که به شلوار وصل میشوند و در سرعت های بالا مانع از بالا آمدن کاپشن میشوند.این مدل ها تنگ و به اصطلاح اندامی هستند و بصورت کاملا ایرودینامیک تولید میشوند.

آفرود / تورینگ

قیمت و خرید کاپشن موتور کراس

سواری سبک آفرود و تورینگ دارای نوع خاصی از کت و کاپشن است تا همه نیازهای موتورسوار را برآورده کند. از جنس پارچه با مقاومت بسیار بالا تولید میشوند. با آسترهای قابل جدا شدن میتوانند در هر شرایط آب و هوایی استفاده شوند.بیشتر از هر کاپشن موتور سواری دیگری دارای جیب های کاربردی هستند. سواری آفرود بعضی اوقات نیازمند ایستادن روی موتور سیکلت است،این کت ها طولشان کمی بلندتر است تا بدن شما را بصورت مناسب بپوشانند.همچنین دارای یقه های بلندتر هستند تا گردن شما را کاملا پوشش دهند.

کروز

کاپشن چرم موتور سواری

مانند موتور سیکلت های کروز کاپشن و کت این سبک نیز اکثرا دارای طراحی کلاسیک هستند. بیشتر از جنس چرم تولید میشوند و از نظر زیبایی بسیار قابل توجه هستند.

کاپشن موتور سواری چرم یا پارچه ای؟

کاپشن و به طور کلی همه انواع لباس موتور سواری عمدتا از دو جنس چرم و پارچه و یا ترکیبی از هر دو تولید میشوند.هر کدام از آنها معایب و مزایای خودشان را دارند.چرم مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربات و ساییدگی ها دارد.به همین دلیل در اکثر کاپشن های موتور سواری درجاتی از چرم به کار برده شده است. چرم ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد و به همین دلیل است که بیشتر افراد این جنس را انتخاب میکنند.اما شما همیشه نمیتوانید از چرم استفاده کنید. باید دیوانه شده باشید تا در فصل گرم و بارندگی از کاپشن چرم برای موتور سواری استفاده کنید. اینجا هست که باید سراغ لباس موتور سواری پارچه ای بروید.کاپشن پارچه ای وزن بسیار کمتری دارد. تهویه هوای خوبی دارند و هم زمان میتوانند کاملا ضد آب باشند و در فصل های مختلف بسیار پرکاربرد هستند.

هر نوع کاپشن و کت موتور سواری که نیاز دارید میتوانید از فروشگاه آنلاین موتورت انتخاب کنید. تنوع بسیار بالا از خصوصیات محصولات ما است.برای مشاهده قیمت و خرید انواع کاپشن موتور سواری از بهترین برندهای جهان اینجا کلیک کنید.