آشنایی با انواع کلاه کاسکت

آشنایی با انواع کلاه کاسکت و کلاه ایمنی موتور

کلاه کاسکت استاندارد و با کیفیت یکی از تجهیزات اصلی موتور سواری به شمار میرود که از سر و صورت شما در تصادفات و موقعیت های مختلف محافظت میکند. امروزه کلاه کاسکت ها در انواع مختلف در دسترس هستند. هدف همه انها یکسان و حفاظت از سلامتی شما میباشد. در این میان بعضی ایمن تر از بقیه هستند. به طور کلی شش نوع کلاه کاسکت بر اساس سبک موتور سواری وجود دارد که در نوشته زیر میخواهیم انواع آنها را معرفی کنیم و تمام اطلاعاتی را که برای انتخاب کلاه کاسکت مناسب خودتان نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

کلاه کاسکت فک ثابت

خرید انواع کلاه کاسکت فک ثابت به همراه قیمت و توضیحات

کلاه کاسکت های فک ثابت(تمام رخ)شناخته شده ترین نوع کلاه ایمنی موتور هستند. تمام سر و صورت را میپوشاند و ایمن ترین نوع محسوب میشوند. چانه و فک جاهایی هستند که دچار بیشترین آسیب در طی تصادفات موتور سواری میشوند. انواع فک ثابت به خوبی از این نواحی محافظت میکنند. کلاه کاسکت های فک ثابت همه کاره محسوب میشوند.برای انواع موتور سیکلت،جاده و مسافت مناسب هستند ولی بر اساس نوع سواری که میخواهید انجام دهید باید مدل مناسب خودتان را انتخاب کنید. راننده های موتور سنگین و موتور ریس معمولا به حالت خمیده سواری میکنند پس قسمت چانه کلاه کاسکت مناسب ریس باید بالاتر از حد معمول باشد.راننده های کلاس کروز و تورینگ بیشتر به حالت عمود روی موتور سیکلت مینشینند و کلاه کاسکت های مناسب آنها قسمت چانه پایینتری دارد.

یک نکته مهم که در خرید کلاه کاسکت باید به آن توجه کنید تهویه هوا است. کلاه ایمنی فک ثابت بدلیل ساختار کاملا بسته اگر دریچه های هوای مناسب نداشته باشد طلق بخار خواهد کرد. این دریچه ها و کانالهای هوا باعث ورود هوای تازه و رفع خستگی راننده میشوند.همچنین بعضی مدل ها دارای دریچه های قابل تنظیم هستند که میتوانید طبق خواسته تان آنها را باز و بسته کنید. به طور کلی کلاه کاسکت های فک ثابت (تمام رخ) امنیت بسیار بالایی دارند و میتوانند برای هر کلاس سواری مناسب باشند.

برای مشاهده و خرید انواع کلاه کاسکت فک ثابت از بهترین برندهای جهان اینجا کلیک کنید.

کلاه کاسکت بدون فک

کلاه کاسکت بدون فک،قیمت و مدل

کلاه کاسکت های بدون فک(وسپایی) بالا و طرفین سر را میپوشانند. صورت شما را نمیپوشانند تا از برخورد باد به صورتتان هنگام موتورسواری لذت ببرید.این مدل کلاه ایمنی موتور بیشتر برای سواری با اسکوتر یا موتورسیکلت های وسپا و سواری کروز و کافه ریس مناسب هستند. کلاه کاسکت های بدون فک همانطور که از اسمشان پیداست قسمت چانه و فک ندارند. با این حال ساختار کلی آنها دقیقا مشابه با انواع فک ثابت ساخته میشود. قسمتهایی از سر را که میپوشانند به خوبی محافظت میکنند ولی نباید انتظار امنیت برابر با انواع فک ثابت را از آنها داشت.

کلاه کاسکت های بدون فک وزن سبکی دارند و بسیار راحت هستند. در نظر داشته باشید که این مدل ها شما را از گرد و غبار،ذرات معلق در هوا و شرایط آب و هوایی مختلف محافظت نخواهند کرد. با توجه به ساختار کلی انها توصیه میشود افرادی که با سرعت پایینتر موتورسواری میکنند از آنها استفاده کنند. همچنین برای افراد کلاستروفوبیک نیز بسیار مناسب هستند.برای مشاهده و خرید انواع کلاه کاسکت بدون فک از بهترین برندهای جهان اینجا کلیک کنید.

کلاه کاسکت کراس / آفرود

کلاه کاسکت کراس،قیمت و مدل

کلاه کاسکت های کراس برای استفاده آفرود و جاده های خاکی ساخته شده اند و مناسب استفاده در شهر نیستند.در گرد و غبار و محیط های گلی بسیار کاربرد دارند. کلاه ایمنی موتور کراس وسعت دید بیشتری نسبت به بقیه کلاه کاسکت ها دارد و قسمت چانه آنها بزرگتر است. طوری طراحی شده اند تا با کمترین وزن بیشترین مقاومت را داشته باشند.در بیشتر موارد تهویه هوای مناسبی نیز دارند. کلاه کاسکت های کراس بدون طلق عرضه میشوند و شما باید از عینک کراس استفاده کنید.همچنین میتوانید از سایر عینک های مخصوص موتور سواری نیز استفاده کنید ولی بهترین انتخاب برای سواری آفرود عینک کراس است. کلاه ایمنی موتور کراس باید دارای وزن کمی باشد تا به گردن و شانه های شما فشار وارد نشود.اگر در محیط های خاکی و‌ گلی سواری میکنید دقت کنید که اجزای داخلی و خارجی کلاه آنها به راحتی قابل شست و شو و تمیز شدن باشند.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع کلاه کاسکت کراس اینجا کلیک کنید.

کلاه کاسکت فک متحرک

کلاه کاسکت فک متحرک،قیمت و مدل

این کلاه کاسکت ها در واقع ترکیبی از انواع فک ثابت و بدون فک هستند.کلاه کاسکت های فک متحرک همانطور که از اسمشان پیداست طوری طراحی شده اند تا طلق و قسمت چانه بالا بروند. در نگاه اول و‌ وقتی که قسمت متحرک پایین باشد کاملا شبیه به انواع فک ثابت هستند. دقت داشته باشید که این نوع کلاه ایمنی موتور بدلیل وجود لولای متحرک نسبت به انواع فک ثابت از امنیت کمتری برخوردار هستند و وزن بیشتری دارند.مناسب استفاده های شهری و سواری های کلاس کروز و تورینگ هستند. قبل از خرید توجه داشته باشید که دارای دریچه های هوای مناسب باشند تا هنگام استفاده بصورت تمام رخ تهویه هوای مناسب برقرار شود.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع کلاه کاسکت فک متحرک اینجا کلیک کنید.

کلاه کاسکت اندرو / دوال اسپرت

خرید کلاه کاسکت اندرو به همراه قیمت

کلاه کاسکت های اندرو یا به اصطلاح دوال اسپرت ترکیبی از انواع فک ثابت و کراس هستند.در نگاه اول قسمت بیرونی آنها بسیار مشابه به انواع کراس است در حالی که داخل آنها مشابه انواع فک ثابت هستند و با پدهای بسیار راحت تجهیز شده اند.کلاه کاسکت های اندرو طوری طراحی شده اند تا هم در سواری های جاده ای و هم آفرود بیشترین کارایی را داشته باشند. این مدل ها اغلب دارای طلق بزرگتر از مدل های فک ثابت هستند و فضای دید بیشتری را فراهم میکنند،همچنین قابلیت استفاده بدون طلق و به همراه عینک کراس را نیز دارند. کلاه ایمنی موتور اندرو یا دوال اسپرت برای سواری های شهری،تورینگ و مسافت طولانی بسیار مناسب هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع کلاه کاسکت اندرو اینجا کلیک کنید.